czwartek, 27 listopada 2014

cuda wianki


 Od tygodnia polowałam na te zdjęcia, bo koniecznie chciałam podzielić się dobrą nowiną. Te maty montowane są przed zimą, żeby zapobiegać spychaniu i rozbryzgiwaniu na trawniki słonego śniegu, błota pośniegowego itp. Osłaniają trawnik i krzewy przed skutkami zasolenia i areozolu solnego (sól biała śmierć). Jest to naprawdę potrzebne, wręcz konieczne i bardzo się cieszę, że Warszawa wreszcie wykonała krok w tym kierunku. Szkoda tylko, że jest to jedyne miejsce gdzie zauważyłam taką konstrukcję. A przydałaby się przy każdej większej ulicy, zwłaszcza jeśli rosną przy niej blisko rośliny, a jeszcze bardziej jeśli są to rośliny młode lub/i niedawno posadzone.

2 komentarze:

Beata, Magazyn Kuchenny pisze...

Proszę, jakie to proste! Mam nadzieję, ze pomysł zosanie podchwycony i kopiowany wszędzie.

wiedźma_florentyna pisze...

to już jest podchwycony pomysł.
O ile się nie mylę, to w Poznaniu robią tak już od jakiegoś czasu. I owijają młode drzewa "kokonem" z pojedynczej warstwy geowłókniny.
Widziałam zdjęcia - montowana jest białą, a zdejmowana w kolorze brudnego błota i aż sztywna; i to wszystko wylądowałoby na drzewie inaczej o_0
Poznań w ogóle jest pod tym względem świetny: mikoryzują nowe drzewa, porządnie palikują, osłaniają przed solą i samochodami które mogłyby chcieć im parkować na korzeniach